torsdag 29 mars 2012

Fatta eld

Fatta eld av Suzanne Collins
Uppföljare till Hungerspelen
Förlag: Bonnier Carlsen

Risk för spoilers om 'Hungerspelen'

Efter att ha överlevt inne på arenan och dessutom lyckats få med sig Peeta ut, vill Katniss inget hällre än att livet ska bli normalt igen. Men efter hennes uppror mot Regimen är hon ständigt övervakade och hon och Peeta måste fortsätta med sin kärleksshow så fort kamrorna är i närheten. Spänningen blir allt mer spänd och snart kommer allt att explodera.


Jag sitter som klistrad även vid denna boken, även om jag var tvungen att ta en paus då den helt enkelt påverkade mig för mycket. Så ett tips om ni är som mig och drömmer om allt som hänt under dagen (bra, dåligt, glädje, rädsla osv)..: läs INTE den här boken precis innan ni ska sova!

Nu till boken i sig... I början kände jag mig lite irriterad på Katniss, hon kan inte säga till någon av killarna att hon älskar dem. Även om jag som läsare känner att hon älskar Gale, och självklart har ett mycket starkt band (kanske till och med älskar) även Peeta. Kanske missuppfattar jag det totalt, men det är den känslan jag får när jag läser.

75e jubileet av Hungerspelen och chocken de fick när de såg på teven delade även jag! Jag satt och gapade och bara kände att jag ville slänga boken i väggen och tjura som en teåring... det gick naturligtvis inte då jag måste veta fortsättningen!

Cinna, måste nämna honom i den här recensionen. Det har gör med Katniss och hennes klänningar, fantastiskt! Jag kunde inte sluta le under intervjun! Sjukt coolt!

Även denna boken får en 5a av mig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar