måndag 1 april 2013

The Crown of Embers

Namn: The Crown of Embers av Rae Carson
Förlag: Greenwillow Books
Serie: The Fire And Thorne #2
Språk: Engelska

Kan innehålla spoilers från tidigare delar! 

Handling
Elisa är drottning och försöker lära sig att spela det politiska spelet som krävs av henne för att kunna styra sitt land. Efter sin seger ses hon som en hjälte, och hon trodde att hon var säker. Men fienden kommer tillbaka efter henne och hon är inte längre säker någonstans. Hon ger sig ut på en resa för att hitta zafira, för att få tillgång till den allra största gudakraften och kunna styra sitt rike.

Min åsikt
Min första tanke... fy farao va seeeeg!! Det tog mig samanlagt 6v att läsa boken (med en liten paus för att läsa Warm Bodies). Det hände saker hela tiden, men det var verkligen ingenting som fångade mitt intresse.. och det tog mig ca 250sid innan jag faktiskt kände den där känslan av att jag inte kunde lägga ifrån mig boken! Men när den väl kom, då du!

Som jag ville, så fick man veta lite mer om Belén och Mara i den här boken, något som jag verkligen gillade! Dock så tyckte jag som sagt att det tog lite väl lång tid innan det hände något, och därmed gick väldigt fort i slutet (eller så var det bara jag som läste det fort)..


Jag avslutade boken med en känsla av att (för att försöka säga det utan att använda "fula" ord), "nu sjutton spöar vi de där typerna!!" *krigsskrik* Dock så måste jag ju vänta tills i Augusti för att få läsa slutet!

Betyg
 7/10 tassar!

2 kommentarer:

  1. Låter lovande med 7/10 i betyg. Ska försöka läsa den så fort jag har blivit av med mina olästa böcker i hyllan :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det blev ett snitt-betyg denna gången.. kanske jag borde skrivit.. :) Början av boken skulle max fått en 5a från mig, fastnade verkligen inte för den. Medans slutet nog skulle ligga runt en 9a! Så därför hamnade den på en 7a! :P haha

      Radera