tisdag 17 december 2013

Ensamma hjärtan och hemlösa hundar

av Lucy Dillon

Handling
Vi får följa med Rachel, en affärskvinna från London, när hela hennes liv vänds upp och ner. Hon förlorar sin älskade, sin lägenhet och säger i farten upp sig från sitt jobb på en reklambyrå. Samtidigt går hennes moster Dot bort, och Rachel ärver ett hus på landet tillsammans med ett hundpensionat där Dot tagit hand om herrelösa hundar och försökt hitta nya hem till dem. Rachel och en hög andra människors liv korsas och det blir många relationer mellan både människor och djur.

Min åsikt
Det här var en riktigt mysig feel good bok, och inte alls det som jag brukar läsa. Men jag tyckte att den var helmysig, och jag tänkte absolut läsa fler av Lucy Dillons böcker.I början tyckte jag att det var lite svårt att hålla koll på vilka alla människorna var, speciellt med tanke på att jag är jäääättedålig på att komma ihåg namn. Jag rekommenderar denna boken för alla som vill läsa en riktigt feel good bok!

Betyg
 8/10 tassar!

4 kommentarer:

  1. Äskar alla hennes böcker, och hon släpper nytt i början på nästa år!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, spännande! Jag ska som sagt försöka läsa något mer av henne, det värkar ju lovande iaf! :)

      Radera
  2. Läste denna förra veckan och älskade den! Kommer snart läsa mer av Lucy Dillon!

    SvaraRadera