tisdag 26 augusti 2014

Är en bok bra eller inte om man får huvudvärk?

Tja, detta är den extremt filosofiska frågan för idag. Så för att citera Penny ur The Big Bang Theory; Holy crap on a cracker! Och mitt svar blir: JA!

Så för att hoppa tillbaka lite. Min huvudvärk uppstod av allt gråtande från boken "The Fault In Our Stars". Den är nu slut, och som sagt så la jag ifrån mig boken med en väldig huvudvärk pga gråten. Den som jag var helt övertygad om att jag minsann kunde kontrollera! Jag hade fel. Grät som ett litet barn. Men som sagt, boken var riktigt, riktigt bra!

(Med reservation för att ev. namn kan vara annorlunda i den svenska versionen...)
Boken berättas ur Hazel Graces synvinkel. Hon har dödlig cancer och vet att hon kommer att dö, tids nog. I en stödgrupp för barn/ungdomar med cancer träffar hon Agustus Waters, och allt förändras. Hazel börjar att leva igen, och inte bara överleva.

Det här är en fantastisk bok. Den var otroligt svår att lägga ifrån sig och jag bara ÄLSKADE deras humor!! Det är PRECIS SÅ som jag vill ha de! Jag önskar att jag va lika rapp i käften som dem! Sedan finns det ytterligare en sak som jag gillade..

Ur The Fault In Our Stars. sid 188.
I said, "I'm sorry, sir, but we don't speek Swedish."
"Well, of course you don't. Neither do I. Who the hell speaks Swedish?...."

haha Jag började skratta högt när jag läste det här!

Så summa sumarum; Superbra bok, läs den! Ha näsdukar redo!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar