måndag 27 oktober 2014

The Sisterhood of the World Bloggers Award

För några dagar sedan fick såg jag att jag hade blivit nominerad av Nelly, på Nellons bokblogg!! Tack så jättemycket!!! Då jag har en väldigt liten blogg som inte är så jätteaktiv pga skolan, så blir jag väldigt sällan nominerad till sådana här saker, så det här tyckte jag var superroligt!


Vad man ska göra är att:
1. Tacka bloggaren som nominerade dig, och länka till deras blogg.
2. Ha med Sisterhood och the World Bloggers Award-loggan i ditt inlägg
3. Svara på de 10 frågorna som du fått
4. Nominera 10 andra bloggare och fråga dem 10 frågor


De 10 frågorna jag fick från Nelly:
1. Om du bara fick läsa en bok för resen av ditt liv, vilken skulle det vara?
The Truth About Forever av Sarah Dessen

2. Senaste bok du köpte?
Jag köper inte böcker speciellt ofta... senaste böckerna jag köpte var Throne of Glass och The Fault In Out Stars, och det var den 7e aug.

3. Vad ska du göra i helgen?
I helgen är det 1a nov!! Då drar NaNoWriMo igång! Jag ska skriva, skriva, planera, dricka te och skriva! ...och umgås med min mamma och syskon som jag ska hälsa på... :) mitt namn är e.comstedt om någon vill lägga till mig som skrivar-kompis :)

4. Favoritförfattare?
svårt.. jag får nog säga J.K.Rowling här. Hon är en av de få som har fått mig att läsa en hel serie flera gånger.

5. Favorit tv-serie?
Oj, svår fråga.. jag gillar så många... en av mina favoriter är iaf Eureka! Sedan Bones, The Walking Dead och NCIS. Och en ny favorit är Doctor Who! ... haha kan inte välja en! ;)

6. Författardrömmar?
Japp, jag vill bli nästa J.K.Rowling! Eller bara lagom känd.. :) vill att många människor från hela välden ska gilla mina böcker! :)

7. Vad är det bästa du vet?
hmm... mysa i soffan med en film och lördagsgodis. Jag är total godis-galning!

8. Vilken bok läser du nu och vad tycker du om den hittills?
Jag läser Min Mormor hälsar och säger Förlåt just nu. Hittills tycker jag att den är sådär.. jag hoppas den blir bättre. Gillar inte riktigt hur huvudpersonen svävar iväg i tankarna hela tiden (och ja, det är väl ganska vanligt för en 7åring, men ändå!)

9. Senaste film du såg på bio och vad tyckte du om den?
Jag såg The Maze Runner, och den var faktiskt riktigt bra! Skilde sig från boken, ja, men ändå väldigt bra gjord och jag är nöjd med den! :)

10. Vilken bok skulle du rekommendera till alla att läsa?
The Girl of Fire and Thorns av Rae Carson. Jag tror det är en bok som många kan tycka om.. förutsatt att man gillar lite fantasy då..

Det var svårt att hitta bloggar som inte redan hade gjort det här. Men jag hittade några. (har ni redan gjort den, så hoppa över det, men länka gärna till den i kommentarerna! :D ) Och är det någon där ute som inte blivit taggad, känn dig taggad om du vill göra den!! Skicka en länk i kommentarerna så vi hittar dig!!

författardrömmar
...med näsan i en bok...
eli läser och skriver
jag och mina böcker
the courious case of the books

Här kommer mina 10 frågor! 
1. Vilken är den bästa boken du läst hittills i år?
2. Hur stor är din "olästa böcker"-avdelning i din hylla?
3. Vilken är den bästa boken som gjorts som film?
4. Vilken/vilka böcker önskar du dig i julklapp?
5. Vart sitter du helst när du läser?
6. Ska du vara med i NaNoWriMo?
7. Vilket är bäst; IKEA eller Gekås?
8. Vilken är din favoritgenre?
9. Hur många böcker har du i din hylla?
10. Vilken bok önskar du att du själv hade skrivit?

Ha en underbar vecka alla!!

7 kommentarer:

  1. Det här blev väldigt random men - När jag såg ditt efternamn gick det plötsligt upp ett ljus hos mig så jag måste bara fråga - visst gick du på Vegbyskolan? Tror din bror måste ha gått i min lillasysters klass! Bloggvärlden är så liten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. hahaha xD ja, det är sant. Josefine, eller hur? :)

      Radera
    2. precis, that's my lillsis =) Kul att hitta bekanting i den här världen iaf, även om det typ är från dagistiden, haha XD

      Radera
    3. Haha va roligt! Tänk, utav alla bloggar så hittade du in här..och så kommer vi från samma lilla byhåla i småland! xD det är ganska facinerande faktiskt :)

      Radera
  2. Tack så mycket för taggen! :D

    SvaraRadera