söndag 11 oktober 2015

Iväg med jobbet

Denna helgen så var jag iväg med jobbet. Till Kosta bar det av och vi sov på det extremt fina Kosta Boda Art Hotel! Jisses vad fint det var! Snacka om att jag inte är van vid att sova på hotell, på sin höjd blir det vandrarhem eller något B&B.

Det var iaf en konferens (som jag ALDRIG minns namnet på!), men det är i princip en massa bokhandlare, förläggare och lite författare som är där och så berättar förlagen om de nya böckerna som kommer i höst! Självklart kommer man därifrån med MASSOR av läsex! 18st totalt kom jag hem med. "Tyvärr" väljer man inte själv böckerna, så det är ganska många som inte direkt passar mig.. men nu är presenthyllan påfylld!


Dessa 6 böcker är de jag känner att jag verkligen vill läsa.

  1. Stenhuggarens Dotter av Ewa Klingberg
  2. Polarnatt av Frida Skybäck (fast jag måste läsa Norrsken först...)
  3. Sju förtrollade kvällar av Mårten Sandén
  4. Fortunatas profetia - Septimanies Sanning av Helena Biehl
  5. Som eld av Sara Lövenstam
  6. Släppa taget av Katarina von Bredow
Hoppas att jag kanske kan få lite mer lästid snart.. även om jag tvivlar på det.. 

Ska se om jag kan få upp lite fler bilder på hotellet här någon dag, väldigt fint som sagt!

6 kommentarer:

  1. Frida Skybäcks böcker är jättebra, så dom tycker jag absolut att du ska läsa när du hinner :)

    SvaraRadera
  2. Hej Elina! Vad roligt att du blev sugen på att läsa min bok! Det var verkligen trevligt i Kosta. Jag önskar att jag också jobbade i bokhandel :).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nämen hej! :D Ja, den verkade väldigt bra när du berättade om dem, så blev helt klart sugen på dem! Hör av mig någon gång om tusen år när jag hunnit med det och skrivit en liten recension! ;)

      Radera
  3. De böckerna är jag också sugen på att läsa. Vi får se när det blir av...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, då jag pluggar sista året nu så får böckerna helt enkelt vänta tills jag hinner. Det blir någon lite då och då, så det är ju tur att man inte har bråttom. :)

      Radera