söndag 3 januari 2016

Skrivsöndag #1

Det här är något nytt som jag har tänkt att prova. Varje lördag så har jag en läsuppdatering om hur det går med mitt läsande och varje söndag tänkte jag ha en skrivuppdatering om hur det går med mitt skrivande.

Det här är mest för att peppa mig själv till att hålla mitt skrivmål som jag har för i år. Det är ett litet mål, som i längden kan bli något stort. Många bäckar små...

Jag ska skriva minst 20 min om dagen. 

Det låter som ett enkelt mål egentligen, men att få in rutinen att skriva varje dag är svårare än man kan tro. Speciellt när man kommer ner i svackor och inte riktigt vet hur historien ska komma vidare.

Så, starten för det här blev den 1 jan, 2016 och jag låg då på 39 338 ord i min bok. Idag slutar jag mitt skrivande (dag 3) på 41 221 ord. Det är inte supermycket som jag har skrivit, men jag har gjort det och det är det som är det viktiga!

Bilden är skamlöst lånad från Google.

4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tack!! Jag kommer helt klart att behöva det! :D

      Radera
  2. Du tänker helt rätt. Det är bättre att skriva regelbundet och under lite kortare tid än att planera för ambitiöst. I akademiska kretsar brukar vi kalla den "verkliga" skrivtiden (alltså inte den man storslaget planerar, typ 2 timmar varje dag) för "golden hours" eller "golden minutes" i ditt fall. Lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! :D Ja, det känns som en smart strategi! :D

      Radera