fredag 5 augusti 2016

Bokbloggsjerka 5-8 aug

Den här veckan var det ett par frågor som ställdes hos alkb.

Vad brukar du generellt göra på din semester? Kryper du upp i hängmattan/lägger dig på stranden med en god bok och låter vardagen försvinna, eller är du mer stressad är någonsin under den här tiden? Har du något "semesterläsningstips" att dela med dig av? Hur skulle en perfekt semester se ut enligt dig?

Som student känns det nästan som om jag inte vet vad semester är. Först pluggar jag hela skolåret, utan loven som man har i grundskolan (då brukar det vara tentavecka), och sedan så när det väl blir sommarlov så måste man jobba för att man inte får något CSN över sommaren. Jag tar mig kanske en vecka eller två, på ett helt år, som jag verkligen struntar i allt och bara gör vad jag vill. Då brukar det ofta bli långa sovmornar, massor med böcker och skrivtid.

Min perfekta semester just nu, skulle bara vara att få åka bort en vecka eller två och bara få njuta av att göra ingenting! Kanske lite sightseeing och äta god mat på någon trevlig restaurang och bara förtränga att jag har en massa saker som jag behöver fixa!

Från google, "vacation hut"


Typ där.. där skulle jag vilja vara just nu!

16 kommentarer:

  1. Förstår att det inte blir så mycket semester om man ska både jobba och plugga. Men då får man försöka ta vara på de dagar man är ledig ändå.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut :) Problemet med universitetet är att det alltid finns något att göra, så det är svårt att känna sig helt ledig. Men nästa år hoppas jag att jag ska få mitt livs första riktiga semester! :D

      Radera
  2. Kan tänka mig att det inte blir mycket semestertid när man pluggar på terminerna och arbetar på sommaren. Den där bilden såg allt lockande. Där skulle inte jag heller säga nej till att vara :)

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig bild, där hade det inte varit helt dumt att vara med en hög böcker :D

    SvaraRadera
  4. Du får ta en lång semester när du har pluggat färdigt, som en examenspresent till dig själv :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, tyvärr så blir det väl inte en sådan lyxsemester direkt. Men något litet ska jag absolut ha! :D

      Radera
  5. så var det ju. läsa under terminerna och jobba för försörjningen under uppehållen. men den tiden var kul ändå

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, men jag börjar tröttna lite på den nu :/ Önskar att jag får jobba och ha semester som alla andra! :)

      Radera
  6. Ja, men så där vore väl underbart att bo på semestern! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur!! :D Någon gång så kanske man kan lyckas med det!

      Radera
  7. Att strunta i alla måsten är verkligen semester i ordets rätta bemärkelse!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, absolut! Spelar ingen roll vart man är, kan man inte koppla bort alla måsten så är det ändå ingen semester :)

      Radera
  8. Vilken härlig bild, där hade det inte varit helt dumt att vara med en hög böcker :D

    SvaraRadera