onsdag 31 augusti 2016

Harry Potter

Namn: Harry Potter and the Cursed Child  av J.K. Rowling, John Tiffany & Jack Thorne
Serie: Harry Potter #8
Språk: Engelska
Sidor: 330

Handling från Goodreads:
It was always difficult being Harry Potter and it isn’t much easier now that he is an overworked employee of the Ministry of Magic, a husband and father of three school-age children.

While Harry grapples with a past that refuses to stay where it belongs, his youngest son Albus must struggle with the weight of a family legacy he never wanted. As past and present fuse ominously, both father and son learn the uncomfortable truth: sometimes, darkness comes from unexpected places.
 


Omdöme:
Jag stålsatte mig verkligen inför den här boken, eller ska vi säga pjäsen? För det är helt klart där som den största skillnaden är. Den här är inte skriven för att vara en bok, utan en pjäs. Förutom den väldigt uppenbara skillnaden i att läsa ett manus istället för en bok, så känns det ändå som att jag är tillbaka i Harry Potters magiska värld. Jag gillade verkligen boken och även om jag håller med om att det är många plot-holes, så har jag överseende med det och försöker se det hela som en pjäs.

Spoilers!
Dock så tror jag faktiskt inte att Harry skulle vara en så dålig pappa som han är i den här boken. Han kanske inte hade en egen pappa att lära sig av, men det är ändå inte en förklaring enligt mig.
-----------------------------

Men som sagt, jag gillade verkligen själva historien och jag tror på att det faktiskt skulle kunna vara lite svårt att vara Harrys son. Jag hoppas att jag kanske kan få möjlighet att faktiskt se den som en pjäs någon gång. (Även om det redan ryktas om att WarnerBros försöker köpa filmrättigheterna.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar