torsdag 4 augusti 2016

Magi

När jag satt och redigerade mitt manus så kom funderingarna till mig, vad finns det för olika typer av magi i det här landet? Jag har insett att jag i första omgången inte har funderat så mycket på hur landet i sig kanske fungerar, utan mer på historien och min huvudkaraktär. Men i manus två så har jag kommit till en punkt där en person ska använda magi och jag har insett att det bara är något som finns i mitt huvud. Läsaren har inte i hela första manuset blivit introducerade till att personen (eller speciellt många andra) kan använda magi. Kan man säga "Oj" till det?

Men nu har jag iaf möjligheten att lägga in en bra grund för den biten av historien! Så, åter till frågan, vad finns det för olika typer av magi? De jag har kommit på är följande:
  • Telekinesi
  • Helande
  • Mental
    • Styra folk
    • Göra att de ser saker (både vakna och i drömmar)
  • Elemental
    • Eld
    • Vatten
    • Vind
    • Jord/natur
  • Formskiftare
    • Låg nivå - bara delvis/ett djur
    • Avancerad - hela kroppen och olika djur
  • Frambringare (skapar saker ur energi)
Det här är de som jag har kommit fram till nu. Det har mycket med energier och kroppen att göra, och inte direkt något med att läsa trollformler. Vad tror ni? Är det någon som jag har missat eller någon som ni känner inte alls passar in? 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar