söndag 28 augusti 2016

Noveller!

OjOj, nu har jag så mycket noveller att läsa att jag knappt vet vart jag ska börja! Jag köpte två novellsamlingar i somras, Bortom Portalen och 13 Svarta Sagor om Superhjältar.  Jag har börjat lite grann och jag har läst 4st berättelser ur Bortom Portalen. Jag tänkte att det kommer något inlägg om dem lite längre fram.

Igår fick jag även ett mail från Oskar Källner (hans blogg), som har varit med och skrivit noveller till båda samlingarna och även boken Stormvinge. Han har haft ett litet hemligt projekt som nu är avslöjat, där han översatt 29st noveller från H.P.Lovecraft! Jag har hört talas om Lovecraft tidigare men aldrig läst något av honom, så det ska bli riktigt spännande det här då Källner även skickade med 5st rec-ex!

De jag fick var Templet, Från Andra Sidan, Det vita skeppet, Celephaïs & Azathoth  och Cthulhu vaknar. Kolla omslagen på dem! Jag är sjukt peppad nu! Jag hoppas jag ska kunna få en lagom blandning av Harry Potter, Lovecraft, Superhjältar och Bortom Portalen! Så mycket att läsa och så lite tid! Kolla för övrigt hur snygga omslagen är!

Läs mer på:
http://lovecraft.fafnerforlag.se/




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar