onsdag 26 oktober 2016

Bortom Portalen

Namn: Bortom Portalen 
Förlag: Fafner förlag
Serie: Ingen
Språk: Svenska
Sidor: 222

Handing från baksidan:
Tondöva zombier, dunkla speglar, dränkta världar och en ondska bortom tid och rum. Fantastikportalen presenterar stolt elva noveller från några av Sveriges vassaste fantastikförfattare.


Omdöme:
Det är lite svårt att sammanfatta så många olika berättelser och nästa gång ska jag nog försöka skriva lite omdömen efter 3-4st istället för på hela boken. Det var 11 väldigt bra noveller i den här samlingen och jag har redan några favoriter som jag nog kommer läsa om. Alla noveller med författare hittar ni längst ner i inlägget.

Det är spännande världar som finns med i den här boken och varje novell är ett konstverk i sig. Den absoluta favoriten måste jag nog ändå säga var Sjung, kära syster. Genom hela berättelsen så hörde jag fiolmusik i huvudet och jag rycktes med i de två systrarnas berättelse.

Jag rekommenderar starkt den här boken till alla som vill ha små, rika, berättelser med fantastik!


Noveller med författare:
Emma 2.0 av Anita Mederyd
Marina av KG Johansson
Tidsögat av Hans Olsson
De vita av Boel Bergmann
Sjung, kära syster av Marcus Olausson
En hemlighet i öknen dold av Lupina Ojala
Irrbloss av Linda Hallgren
Oppenheimer Blues av Love Kölle
Väskan av Ida Tellestedt
De Tomma av Alexandra Alexandersson
Jormungand av Oskar Källner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar