fredag 18 november 2016

Så mycket att skriva!

Just nu har jag så mycket som jag vill skriva att inget blir gjort! Det här är självklart inte så bra av flera orsaker.
1, jag VILL ju faktiskt få klart min serie som jag jobbar på så att jag kan försöka få den utgiven.
2, jag läser en kurs där de faktiskt förväntar sig att jag ska ha kommit en viss längd vid varje inlämning
och
3, jag får inte heller något annat vettigt gjort för att jag hela tiden velar mellan vad jag borde göra och vad jag vill göra!

Så, i och med det här blogginlägget så ska jag sluta med det! Nummer 3 alltså. Sluta upp med dödtiden som blir som jag egentligen inte har tid med!

Den här veckan har det gått sådär med skrivandet. Har varit extremt trött på kvällarna och helt enkelt inte orkat och när jag väl har orken så har det bara blivit en ca 500-700 ord. Så det är lite segt, men jag hoppas att motivationen ska gå framåt nu då jag har börjat hoppa lite för att komma framåt snabbare och faktiskt komma till kriget! Det är lite illa när författaren själv känner att det tar för lång tid.. har mycket att göra i redigeringen här sen.

Sedan kommer vi ju till de där andra sakerna som jag också vill skriva! Dels har jag en helt ny serie i huvudet som jag vill skriva på. En fristående bok om en prinsessa som jag började skriva på när jag var i USA. En barnboksserie om vetenskap. Och två novelltävlingar som jag vill vara med i! Hua, varför kan hjärnan inte bara ta och lugna ner sig lite?

Den ena novelltävlingen ska jag vara med i har jag bestämt och har börjat spåna lite lätt på vad jag skulle kunna skriva. Det är Sofi Poulsen som har kommit med idén och ni kan hitta eventet HÄR. Det är en rolig idé som jag vill vara med på!


Sedan är det Swedish Zombie som planer att fortsätta sin serie på "13 svarta sagor om ...." med det nya temat SUPERSKURKAR! Deras inlägg är pinnat på deras sida som ni kan hitta HÄR.



Så mycket som vill skrivas och inga maskiner än som överför tankar till text.. jag tror visserligen att mina tankar hade varit alldeles för konstiga för att få ut något vettigt ifrån, men ändå! Jag hoppas att fler av er där ute vill vara med och skriva i de här två tävlingarna! Jag tror att det kommer bli superbra!


Och NI har väl inte missat bokmässan i Växjö imorgon?! Sofi Poulsen kommer vara där och diskuterar säkert mer än gärna sitt novellprojekt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar