torsdag 5 januari 2012

Förväntningar och nya bloggar

Det har inte hänt så mycket på bloggen de senaste dagarna. Jag har kommit tillbaka hem efter "jullovet" och har fixat mycket här hemma.
Men idag så har jag tänkt otroligt mycket på förväntingar på böcker. Efter att ha läst eli läser och skriver's inlägg så har jag verkligen tagit mig en funderare på hur jag ser på böckerna i min bokhylla. Och mycket av det eli skriver stämmer så otroligt bra! Jag är verkligen rädd för att läsa vissa av mina böcker!
Jag har som sagt börjat läsa Halvblod, och har inte riktigt kommit igång med den. Igår så valde jag att kolla på en film, istället för att läsa. Och det är ju inte riktigt klokt, jag har ju VERKLIGEN LÄNGTAT efter att få boken så jag bara kunde kasta mig över den. Men jag är rädd för att läsa den. Jag är rädd för att jag helt enkelt inte ska tycka om den lika mycket som "alla andra". Jag tror inte att jag har läst en enda recension som sagt att boken va dålig/mindre bra/okej.
Måste jag leta upp recensioner som tycker att böckerna är dåliga för att våga läsa boken? Fast skulle jag våga läsa den då? Då skulle jag säkert vara rädd för att läsa den för att jag inte vill läsa en dålig bok. *suck* jag undrar vad som krävs för att jag ska våga läsa en bok egentligen? Kanske inte läsa några recensioner alls, men det låter ju inte heller speciellt normalt!

Jag har även idag suttit och kollat runt och hittat en bunt nya bloggar. Ska bli kul att följa lite nya.

Ska försöka komma med lite uppdateringar om hur det går med Halvblod fram över. 

1 kommentar: