måndag 30 januari 2012

läsa och skriva

Just nu känns det som om allt går sjukt segt och att jag inte riktigt hinner med att leta upp intressanta saker att skriva om här.
Det går sådär med läsningen, försöker läsa så ofta jag kan och lyssnar även på samma bok till och från skolan och när helst jag kan. Känns dock som att det går ganska segt och jag har bara kommit in halvvägs i Den Äldste. Men det känns som att det kanske kommer att börja hända saker snart och att den sista biten kommer att gå betydligt fortare än den första.

Jag går ju även en kurs som heter "kreativt skrivande 2" och som i korta drag innebär att vi ska skriva klart ett manus. Så skrivandet har det ju helt klart blivit lite fart på. Även om det inte är så mycket, ca 3sid/dag, så är det mer än vad jag skrev innan, och det känns som om jag behövde den här lilla sparken i baken för att faktiskt ta mig för att skriva ordentligt.

I övrigt tuffar livet på och jag ska på bokmingel om ca 3v i Luleå. Det ska bli riktigt kul och intressant tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar