tisdag 31 januari 2012

Recensions bok!

Idag fick jag hem den här boken i brevlådan! Min första recensionsbok! Kommer att bli spännande att sätta tänderna i den och jag tänkte att jag ska trycka in den mellan Den äldste och Brisingr.. kommer aldrig bli klar med den serien om jag fortsätter så här. Men det är på något vis roligare att läsa nya böcker än att läsa om gamla bara för att man ska komma ihåg tillräckligt för att läsa sista!



Solbarnet är en historisk äventyrsroman. Den handlar om flickan Fry som är hittebarn och växer upp under svåra omständigheter på Nygården.
Hon blir anklagad för stöld av offergåvorna och dömd att bli det första människooffret på lång tid men Fry är utvald av Solgudinnan och visar sig ha övernaturliga krafter...
Solbarnet är en spännande läsning som utspelar sig i bronsålderstid. Den är lokalt förankrad i Halmstad och södra Halland. (monkaland

Det ska bli jätteroligt att få läsa denna boken och jag ser verkligen fram emot det! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar