onsdag 22 februari 2012

En välkänd enkät..

Senast lästa: Solbarnet av Monika Häägg

Senast lånade bok: Skuggvandrare av Magnus Nordin


Senast fådda bok: Arvtagaren av Christopher Paolini. Fick den i julklapp!


Favoritbokhandel: Ugglan i Alvesta. (iaf innan den nu bytt ägare)


Favoritbibliotek: Moheda bibliotek. Där har jag lånat alla hästböcker de hadde(iaf då) och det var därför jag började läsa fantasy.


Antal lånekort: 3st


Använder som bokmärke: vykort, gratis bokmärken, magnerbokmärken som jag fått... lite allt möjligt helt enkelt..


Favortifärg på bok: svart


Favoritmat/snack vid läsning: Choklad funkar alltid för mig!


Favoritdryck vid läsning: Te eller läsk


Favoritställe att läsa på: sitter mestadels i sängen. Bor ju i en etta, så det finns inte så många ställen att sitta på.


På den sidan hålls jag i den bok jag läser just nu: hålls och hålls.. är på sid 183 i Feber. Stannade för kvällen då det blev nytt kapitel.


Den här boken köper jag till en förälder: Danielle Steel till mamma


Den här boken köper jag till min bästa vän:  någon form av fantasy


Den här boken köper jag till en partner: ehm.. pass? har ingen just nu..


Favoritgenre: fantasy


Favoritformat: har alltid gillat inbundna, men pocket har börjat ta över...


Författarfavorit: Jag är ju en av de små som växt upp med J.K. Rowling, så jag måste nog säga henne..


Den tjockaste bok jag läst: i hyllan just nu ser det ut som Fenixorden av J.K.Rowling..


Den tunnaste bok jag läst: pass.. vet faktiskt inte..


Favoritljud när jag läser: jag vill ha det tyst..


Favorittidning: läser sällan tidningar.. Kalle Anka? :P


Prenumererar på: inget


Favoritbokblogg: oj.. har ju ett antal som jag kollar varje dag.. Eli,


Mitt bästa bokminne: Vet faktiskt inte..


Senaste bokfyndet: Beställt Hungerspelen på bokrean.


Senast impulsköpta bok: Feber av Maggie Stiefvater


En bra bok att ge bort: Just nu skulle jag nog ge bort Frost, så jag sedan kunde säga till dem att läsa Feber!


Bokgenre som jag undviker: däckare


Så gör jag med böcker jag inte vill ha längre: ger bort till kompisar eller röda korset/ myrorna


Så här håller jag koll på vad jag läst: har inte direkt haft någon stenkoll på vad jag läst förän nu när jag skriver upp det i bloggen


Så här sorterar jag min bokhylla: efter pocket/inbundet, storlek och färg. Alla faktaböcker är för sig (vilket inte är så många..)


Nästa bok jag ska läsa: Vampyrens märke av P.C.Cast och Kristin Cast   eller   Arvtagaren av Christopher Paolini

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar