tisdag 14 februari 2012

Tematrio - oväntat ogilla


Jag har bestämt mig för att svara på veckans tematrio från Lyrans. Denna veckan handlar det om böcker/författade som vi oväntat ogillade. 
1. En bok jag hörde ganska mycket om var Låt den rätte komma in av John Ajvide Lindqvist. Det var flera i min omgivning som tyckt att den var läskig och jättebra. Men när jag läste den så tyckte jag bara att den var seg och inte var speciellt läskigt. Den lyckades dock med att få mig illamående ett par gånger, men inte speciellt rädd. 
2. Mer än ögat ser och Under din hud av Melissa Marr var två böcker som jag köpte utan att veta något om dem. Jag tyckte att de lät intressanta och älskade framsidan (framsideshoppar lite för mycket ibland). Det slutade med att jag läste båda två ganska snabbt och intensivt, för jag ville veta mer hela tiden. Men de frågor som jag hade fick jag aldrig något svar på och "Under din hud" tycker jag mest bara var förvirrande och hoppade fram och tillbaka hela tiden!
3. Sista platsen i denna trio går till Jag saknar dig, jag saknar dig av Peter Pohl och Kinna Gieth. Jag hade sett filmen på bio, och som alla andra i salen grät jag floder. Kom hem och beställde boken någon dag senare (böckerna brukar ju alltid vara bättre än filmerna). Men jag läste boken och grät inte så mycket som en tår. Jag kände inte känslorna alls på samma sätt som med filmen och jag blev besviken över hur platt boken blev. 
Så här blev min trio den här veckan. Hoppas jag kan fortsätta med dem och hänga med nästa vecka. 

1 kommentar:

  1. Förväntningar brukar ju aldrig vara bra! Jag älskar Låt den rätte komma in men jag hade inte hört så mycket om den innan jag läste den. De andra två har jag faktiskt inte läst.

    SvaraRadera