söndag 11 mars 2012

Står still...eller?

Just nu känns det inte som om jag kommer någonstans... Jag lyssnar på ljudbok och läser lite varje dag, men ändå så är det lika många olästa böcker i min hylla. Jag gillar inte riktigt den känslan.

Jag håller på att läsa om Brisingr för att ha allt i färskt minne när jag läser Arvtagaren. Men detta gör ju som sagt att det inte händer något i min hylla. Alla olästa som jag har, är fortfarande olästa och på något vis så blir de olästa fler och fler. Ska i veckan nu verkligen börja träna med min hund, det kommer att bli spännande. Men även detta gör inte så att de olästa krymper.

Bilden är hittad här.
Jag har alltid gillat att läsa, men just nu har jag fått lite prestationsångest över att jag inte läser några nya böcker och kan skriva lite recensioner. De bloggar som jag läser pumpar ut recensioner efter recensioner och ibland kommer det två om dagen!

Jag är egentligen bara lite gnällig idag. Att läsa måste göras i sitt eget tempo, annars kan man lika väl skita i det. För läser man en bok och bara stressar igenom den, tror jag inte att man helt och hållet kan uppskatta innehållet och om den var bra eller ej. Snart är dock Brisingr slut och jag kan börja på nästa bok, vilket jag verkligen ser fram emot!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar