tisdag 24 april 2012

Månguden

Månguden av Monika Häägg
Förlag: Monkaland bokförlag

Fry bor på Kungsgården tillsammans med Hird och tränas för att kunna bli Solgudinnans tjänare. En mycket kort tid innan midsommaroffret försvinner Hird och Mångudens tjänare Ulv tar makten. Fry blir bortjagad från Kungsgården och inser snart att det är mycket mer bakom Hird's försvinnande än att Mångudens tjänare vill ha makt. Tillsammans med Hervor kämpar de för att hitta sanningen, kommer de att hinna?


Månguden är en spännande bok med en ganska snabb takt, något som passar mig. Jag tyckte att den vävde samman händelserna från Solbarnet mycket bra i slutet på den här boken och jag kände att författaren knöt ihop påsen på ett bra sätt, även om vissa personer kanske reagerade lite konstigt ibland.

Berättarrösten följer fler personer i den här boken, vilket gjorde att jag ibland saknade de andras synvikel. Jag saknade lite mer information om händelserna på slutet och jag tycker att de kunde ha utvecklats mer. Det fanns även lite nya karaktärer som jag gärna hade velat ha lite mer information om.

Men i det stora hela så gillade jag boken och tackar Monkaland för recensionsexemplaret! Jag kommer att läsa de kommande två delarna när jag får möjlighet till detta!

Det blir 6 tassar för denna boken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar