onsdag 2 maj 2012

Bra bokdag!!

Idag har det varit en dag i litteraturens tecken!!

Har haft träff med de andra deltagarna i kreativt skrivande kursen som jag läser. Så det har varit övningar och diskussioner hela dagen.

När jag kom hem på lunchen så hade jag ett liiiitet paket i brevlådan! Självklart blev jag väldigt glad (då jag i princip visste vad som fanns i)..
 ...och slet upp paketet, bara för att hitta ytterligare ett litet paket och ett svart bokfodral. Så då slet jag upp det andra paketet också och hittade...
... Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann! Så liten och söt, får till och med plats i handen (och jag har väldigt små händer!)
Och så här ser det ut med fodralet omkring den. Vill ju inte att den ska skadas!










Utöver det så har ica fått för sig att de inte ska sälja pocketböcker längre, så de sålde ut alla för 29kr.. och det kunde jag ju inte bara gå förbi! Så det slutade med 3st som har kände mig nyfiken på!




Niceville av Kathryn Stockett
Ensamma hjärtan och hemlösa hundar av Lucy Dillon
Och sist men inte minst, Angelina av Andrew Morton

Jag har alltid gillat Angelina, mestadels för att hon har adopterat 3 av sina barn. Något jag bestämde mig för att göra när jag var 11år och såg en dokumentär om barnen på de kinesiska barnhemmen. Så det ska bli intressant att läsa den boken!

1 kommentar: