söndag 3 juni 2012

Myssöndag

Idag är en riktig "vara hemma och mysa"-dag! Vädret suger och jag är bara allmänt trött.

Men nu är sista tentan skriven för detta året så nu väntar ett sabbatsår som kommer tillbringas i USA! Den kommande veckan kommer mestadels bestå av att packa ihop min lägenhet, men jag ska trycka in lite läsning också! Måste få lite fart på det här igen.

I fredags var jag på min sista lektion i Kreativt skrivande 2, och vi fick testa på en sak som var inspirerad av serietecknaren Henrik Lange. Övningen var att beskriva sin bok i tre serierutor som beskriver hela boken. Så har man inte läst den, så ska man förstå ändå.

Jag tyckte att detta var jätteroligt och skrattade massor tillsammans med de andra deltagarna. Självklart var jag tvungen att kolla upp vem den där Henrik Lange är, då jag aldrig hört talas om honom. Men han är som sagt serietecknare, och det är det som är det viktiga just nu. Vill ni läsa mer om honom kan ni göra det här.

Hans bok "80 romaner för dig som har bråttom" hamnade på min "vill läsa"-lista. Jag gillade idén, även om den självklart förenklar allt otroligt mycket och inte alls gör böckerna rättvisa! Så jag lovar att inte ta några lästips utifrån hans serier! Någon som har läst någon av böckerna?

        

Och så tänkte jag lägga upp den här, som jag hittade via google!




2 kommentarer:

  1. Coolt med USA vad avis jag blir =)

    Ja han är skojig, har bara läst lite smått av honom, inget helt album. Ska hålla ögonen öppna efter hans böcker på loppis/second hand i sommar ^^

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag ser verkligen fram emot det! :)

      Och vad kul att du gillade han, det gör mig lite mer hoppfull då jag läste någon blogg som bara totalt hatade honom :P

      Radera