onsdag 27 juni 2012

Tröttnat..?

Jaha.. nu är det en vecka sedan jag skrev och sa att jag skulle få upp en recension av Crossed. Så ha det ändå inte blivit och bloggen har legat sömnig och väntat på min inspiration som inte infunnit sig! Sanningen är den att jag bara har tyckt att det varit tråkigt att blogga den senaste tiden. Det känns som att alla har så mycket bättre bloggar, med recensioner minst 3-5ggr/veckan, tävlingar, olika teman och liknande. Jag kommer aldrig direkt på några ideer som jag kan utföra och måste ju erkänna mitt eget handikapp, jag kan helt enkelt inte läsa så många böcker och jag fattar verkligen inte hur vissa av er bloggare där ute hinner!!

Med detta sagt, så kommer jag inte längre att vara lika aktiv på bloggen som jag försökt vara tidigare. Detta för att jag hoppas att få tillbaka lite av glädjen med att blogga.

Så, för att starta denna nya.. lite långsammare.. blogg, börjar jag med att berätta att jag idag har varit på biblan! Fick med mig två böcker hem. Glashuset av Rachel Caine och Evermore av Alyson Noël.

Jag la även in en beställning på Before I Die av Jenny Downham, Perks of Being a Wallflower av Stephen Chbosky och Mitt perfekta liv av Sarah Dessen. Dock så kommer det ta allt från en vecka till en månad innan de böckerna kommer, så då hoppas jag att jag hunnit läsa de böckerna jag lånade hem.

4 kommentarer:

  1. Nej, men ibland hamnar man naturligt i svackor och alla är vi olika och på olika humör olika perioder i livet, av året, osv. (: Och man behöver inte vara flitig i uppdateringarna för att vara en god bokbloggare! Oavsett hur lite eller mycket du bloggar kommer jag kika in här då och då.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var ju trevligt att höra :) Själv kommer jag ju att fortsätta följa alla bloggar via bloglovin som vanligt :)

      Radera
  2. Det är bra med bloggar som har kvalitet framför kvantitet. Jag driver med en bokblogg och jag skriver i den när jag får lusten. Det är jag som bestämmer hur ofta och hur många böcker som läses. Ingen annan. Alla har olika läshastigheter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) Det är sköt att höra att inte alla är uppdaterings-galningar som skriver på bloggen hela tiden. :)

      Radera