lördag 7 juli 2012

Evermore

Evermore av Alyson Noël

Förlag: Förlaget Buster
Serie: De odödliga #1
Språk: Svenska

Handling
Ever förlorade hela sin familj i en bilolycka. Efter en tid på sjukhuset får hon flytta hem till sin moster och försöker hantera sin nya livssituation. Efter olyckan kan hon nämligen se auror och höra människors tankar. För att fly klär hon sig i säckiga kläder och med hjälp av sin ipod försöker hon stänga ute alla tankar hon ständigt bombaderas med. Hon blir lämnad ifred och allt verkar tuffa på när Damen börjar på skolan. Han verkar veta exakt vad hon tänker och det bästa är att alla tankar i hennes huvud tystar när han talar. Men kan hon verkligen lita på honom? Och vad är det egentligen som händer hennes bästa kompis?


Min åsikt
Det här var en bok som jag sträckläste, fast jag vet egentligen inte varför nu när det har gått ett par dagar. Det jag var mest nyfiken på när jag läste var Ever's syster och hennes bästa kompis, egentligen inte så mycket vad som hände med henne. Systern tycker jag var helt fantastisk och skrattade ofta när hon var med. 


Karaktärerna kände jag ibland var lite platta och jag kände att lite mer eftertanke i dem kunde kanske behövts vid vissa tillfällen. Ever var okej i början, men seriöst, börjar bli lite trött på tjejer som faller för en mystisk kille vid första ögonkastet. Och Damen, han störde jag mig väldigt mycket på. Varför försvinna spårlöst hela tiden och sen komma med dåliga förklaringar? 


Spänningen, tycker jag, låg i vad som skulle hända med Ever's bästa kompis och lillasystern som inte ville gå vidare. Ever och Damen tyckte jag mest var lite jobbiga och Ever blev så himla klängig när han var där. Nej, i det stora hela så funkar väl boken, men jag vet inte om jag kommer att läsa 2an speciellt snart. 

Betyg
 5/10 tassar! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar