fredag 19 oktober 2012

What Happened to Goodbye

Namn: What Happened to Goodbye av Sarah Dessen
Förlag: Viking
Språk: Engelska

Handling
Mclean bor med sin pappa efter att hennes föräldrar skilde sig för två år sedan. Och under de två åren har hon bott på 3 ställen och flyttar nu till den 4e. I varje stad har hon valt ett nytt namn, och en helt ny personlighet. I Lakeview ändras allt och hon lyckas inte uppfinna sig själv på nytt som hon hade tänkt. Hon börjar få riktiga vänner och lär känna Dave, men är den verkligen henne som de lär känna? Eller är det någon annan?


Min åsikt
Idén i den här boken tycker jag var riktigt intressant, speciellt med tanke på att jag själv funderade på "att byta personlighet" när jag flyttade till Luleå -09. De flesta karaktärerna gillar jag, och jag förstår verkligen Mclean's förhållande till sin mamma. Tycker väl kanske lite att mamman är lite för oförstående till varför dottern inte vill träffa henne, men samtidigt kan jag förstå det också. Dessen bygger upp karaktärerna på ett trovärdigt sett, och det finns ingen som jag egentligen inte gillar.

Boken fångade mig direkt och det tog inte alls lång tid innan den var utläst, man får ju lite andra prioriteringar när man verkligen fastnar i en bok! Den var enkel att läsa och jag hade inga problem med att hänga med i handlingen.

Betyg
 8/10 tassar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar