onsdag 14 november 2012

This or That Tag

Boktycke utmanade alla som inte blivit utmanade.. så då tar jag åt mig då jag tyckte att det verkade roligt! (även om jag ligger lite efter...)

01. Ljudbok eller bok i handen?
Jag säger utan tvekan "bok i handen"! Jag gillar inte alls att höra någon annans röst berätta en händelse för mig. Har försökt ett par gånger, men nej, det är helt enkelt inte min grej!

02. Pocket eller inbunden?
Här varierar det nog lite... Men jag skulle nog svara inbunden. Även om det ofta blir så att jag köper poket för att det är billigare.

03. Påhittat eller verklighetsbaserat? (Fiction/non fiction)
Fiction, utan tvekan! Men har börjat läsa lite mer och mer "verkliga" böcker..

04. Harry Potter eller Twilight?
Harry Potter! Växt upp med böckerna och de kommer alltid att stå mig nära! 


05. Fantasyvärld eller vår värld?
Hmm, måste jag välja? Jag skulle vilja säga en blandning av de två..

06. Kindle, iPad eller annat?
Ja, nu har jag inte något annat än min vanliga dator och min telefon för att kunna läsa digitala böcker.. så jag får nog ta och hoppa över den här frågan då jag helt enkelt aldrig har testat..

07. Låna eller köpa böcker
Här blir det köpa böcker. Jag älskar att kunna ta med mig nya böcker hem! Och sedan ha dem i hyllan, fina och att de aldrig kommer bli lästa igen... vilket slöseri! Jag borde lära mig att sälja/lämna bort böcker också!

08. Bokhandlar eller online?
Bokhandlar! Har en bokhandel hemma som jag älskar att bara gå runt o kolla i. Har känt ägaren sedan jag var liten och hon har alltid stått ut med att jag kommer och bara går runt ett tag. 

09. Ensamstående bok eller trilogi?
Triologi tror jag. Jag gillar när jag får en fortsättning på historier..


10. Tjock bok eller kort bok?
En tjockis föredrar jag nog, men bara till en viss gräns. Jag tänker nog på att ca 400sid är det som jag föredrar. 

11. Romans eller action?
En blandning av båda? Jag gillar när det händer saker hela tiden, och så slänger man in lite romans i det!

12. Mysa under en filt eller steka i solen?
Mysa under en filt, med lite choklad och en bra film eller bok!

13. Varm choklad eller latte?
Varm choklad med vispgrädde! Finns det något godare på vintern egentligen?!

14. Läsa recensioner eller bilda egen uppfattning?
Jag tror jag gör en mix av båda. Läser lite om böcker jag tycker verkar intressanta, även om jag ofta hoppar runt i recensionerna för att inte få för mycket berättat för mig. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar