torsdag 13 december 2012

Reached

Namn: Reached av Ally Condie
Förlag: Dutton Books
Serie: Matched #3
Språk: Engelska

Kan innehålla spoilers från tidigare delar!

Handling (Tagen från Goodreads)
After leaving Society and desperately searching for the Rising—and each other—Cassia and Ky have found what they were looking for, but at the cost of losing each other yet again: Cassia has been assigned to work for the Rising from within Society, while Ky has been stationed outside its borders. But nothing is as predicted, and all too soon the veil lifts and things shift once again.

Min åsikt
Jag tycker tyvärr att boken var lite seg att läsa. Jag vet inte om det var för att det var så länge sedan jag läste bok 2, eller något annat. Händelserna utvecklade sig ganska snabbt efter varandra och jag blev aldrig direkt uttråkad.

Karaktärerna fortsätter att förändras, men det eviga triangeldramat fortsätter. Boken innehåller däremot några trevliga totalvändningar som jag inte räknat med, vilket gjorde läsningen lite mer spännande.

Betyg
6/10 tassar!


4 kommentarer:

  1. Åå trist att den inte var bättre :/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det tycker jag. Helt klart läsvärd om man läst de första två, men man ska nog läsa den direkt efter den andra när man "är inne i det" :)

      Radera
  2. Ajaj, jag som har tänkt beställa den vid nästa bokbeställning. Men det är nog bra ändå, nu kan jag läsa den med mindre förväntningar :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe ja, det är kanske där problemet ligger. Jag hade väldigt höga förväntningar på den då det va sista boken. :) Men hoppas att du gillar den! :)

      Radera