lördag 12 januari 2013

Skrivande

Min blogg skulle ursprungligen handla lite om mitt skrivande också. Jag vet inte riktigt vad som hände med det. Jag funderar ibland på om jag någonsin (inom något område) kommer att göra något vettigt. Har så väldigt många bra tankar och idéer, men det blir aldrig något av dem. Min bok som jag skrev på förra våren har jag på datorn, men då jag lämnade alla anteckningar hemma i Sverige så blir det svårt att skriva något. Har karaktärer i anteckningarna som inte har kommit in ännu, händelser som jag inte minns i vilken ordning jag ville att de skulle komma, smådetaljer.. ingenting riktigt funkade när jag ville skriva på den. Så det får vänta tills jag kommer hem igen.

Men jag kommer häller inte igång med något nytt, vet inte om jag ska skriva på svenska eller engelska, vet inte vilken av idéerna jag ska försöka mig på, osv. Mycket som jag inte kan bestämma mig för.

Jag har saker som jag gillar. Anteckningsböcker, små lappar, min dator, en plats att skriva på.. ingen svensk choklad dock (vilket jag saknar!). Jag har alltid svårt att påbörja och avsluta saker..

Tror jag ska göra som när jag pluggade. MINST 30min skrivande varje dag, oavsätt om jag har inspiration eller inte. Det funkade faktiskt ganska bra. Vissa dagar blev det visserligen bara 30min, men vissa dagar blev det betydligt mer! Och det är ju alltid positivt!

Jag blev även inspirerad och glad över att få ett riktigt långt och utförligt svar på en fråga som jag skrev till författaren Sofie Thrin Johansson på hennes blogg för någon dag sedan. Till det här inlägget, så undrade jag vad hon använde sitt anteckningsblock till. (Då jag fått för mig att hon skrev allt på datorn) Och jag fick mitt svar i ett helt inlägg! Så sjukt kul att läsa tycker jag! Blev så glad att hon verkligen tagit sig så mycket tid till att besvara min fråga! Tror faktiskt det var lite därför som jag kände idag att jag vill börja skriva igen.

Så, min utmaning till imorgon. Bestämma mig för vilken av mina idéer som jag ska skriva lite på!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar