fredag 3 maj 2013

Alice in Zombieland

Namn: Alice in Zombieland av Gena Showalter
Serie: The White Rabbit Chronicles #1
Språk: Engelska

Handling
Alice har levt hela sitt liv med sin fars rädsla för Zombie's som kommer fram när det blir mörkt. Ingen kan se dem utom hennes far och Alice tycker bara att han är jobbig, pinsam och önskar att hennes mamma ska lämna honom.

En chock gör att hon också börjar se monsterna som hennes far ser, och i hennes nya liv måste hon lära sig hur hon ska bekämpa dem för att överleva. Tillsammans med skolans värsting Cole och hans gäng får hon uppleva en ny, och farlig värld!

Min åsikt
Jag ÄLSKADE den här boken! Eller jag ska väl snarare säga, jag älskade Alice's berättarröst! Första gången jag har läst en bok, och verkligen känt att jag tycker om hur den berättas!

Ibland var boken lite hoppig, och jag kände att jag inte riktigt hängde med (detta kan dock även bero på språket). Några av karaktärerna var ganska steriotypa, men jag gillade verkligen Alice nya bästis Kat! Helt galen! Alice i sig gillade jag också, hon kändes ändå som en normal person. Dock så tycker jag att några andra i killarnas gäng blev väldigt steriotypa, och jag visste egentligen inte så mycket om dem.

Zombiesarna (Zombie's i plural..??? ) vet jag inte direkt vad jag ska tycka om. Det är ju definitivt inte några Zombie's i den traditionella bemärkelsen iaf. Och jag blev väldigt förvirrad i början vad det egentligen var som hände med Alice's pappa, det tog en lång stund innan jag förstod det! Förvirringen kring detta drar ner betyget lite för mig.

Men jag gillade verkligen boken och kommer helt klart att läsa bok 2 som kommer ut i höst!

Betyg
 7/10 tassar!

2 kommentarer:

  1. Har varit nyfiken på den här boken länge nu, älskar verkligen omslaget :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är ett fint omslag som jag antar syftar till Alice i underlandet.. men kan ju inte påstå att det har något med den här boken att göra :P haha lite synd..

      Radera