lördag 25 maj 2013

Bokbloggsjerka

Nu tyckte jag att det var dags för en ny bokbloggsjerka! Frågan den här veckan: Brukar du läsa om böcker?

Ja, det gör jag faktiskt ibland. Jag har läst Harry Potter (bok 1-5) fler gånger än jag kan räkna (de sista 2 bara 1ggr var). Läste även om Eragon serien innan jag läste den sista boken, då jag inte direkt kom ihåg vad som hänt tidigare. Sedan planerar jag även att läsa om några av de gamla böckerna som jag har hemma, när jag kommer tillbaka till Sverige.

Dock så läste jag mycket mer om böcker när jag var yngre. Mina Pollux-böcker är alla lästa mer än en gång, och de går jag tillbaka till lite då och då!

14 kommentarer:

  1. Jag tycker det är lite som film, en film kan man ju se flera gånger :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja precis! Jag ser nästan alltid om filmer! Speciellt när jag är sjuk, då är det alltid samma filmer som kommer fram! :)

      Radera
  2. Jag skulle nog vilja läsa om en del jag läste för många år sedan, men jag läser nog hellre en ny bok om jag måste välja :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker det beror helt på vilka böcker man har att välja på... :)

      Radera
  3. Jag håller också på att läsa om Harry Potter nu, har dock bara kommit till den första :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha ja, jag tänkte att jag ska läsa om dem igen någon gång! ^^ alltid lika trevligt!

      Radera
  4. Harry Potter har jag också läst om, och kommer säkert göra igen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, precis! Går alltid att läsa om HP! :D

      Radera
  5. Harry Potter är det många som läst om.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men det är ju för att de är så bra!! :D

      Radera
  6. Harry Potter och Eragon serien har min son läst, jag har ännu inte läst böckerna.
    Kanske någon gång
    Mia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, HP tycker jag absolut att du ska läsa! Eragon har lite varierande klass, men jag gillar dem ändå :)

      Radera
  7. Mina lottaböcker och "Britta, Silver" läste jag om och om igen när jag var ung... Numer har jag så mycket olästa böcker som väntar på mig, så jag tycker inte jag har tid att läsa om. Men när jag blir pensionär, då ska jag läsa om alla mina favoriter!

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha ja, eller hur!! Spara alla böcker så man kan läsa dem när man går i pension sen! Det låter som en bra ide!! :D

      Radera