torsdag 20 juni 2013

The Maze Runner

Namn: The Maze Runner av James Dashner
Serie: Maze Runner #1
Språk: engelska

Handling
When Thomas wakes up in the lift, the only thing he can remember is his first name. His memory is blank. But he’s not alone. When the lift’s doors open, Thomas finds himself surrounded by kids who welcome him to the Glade—a large, open expanse surrounded by stone walls.

Just like Thomas, the Gladers don’t know why or how they got to the Glade. All they know is that every morning the stone doors to the maze that surrounds them have opened. Every night they’ve closed tight. And every thirty days a new boy has been delivered in the lift.

Thomas was expected. But the next day, a girl is sent up—the first girl to ever arrive in the Glade. And more surprising yet is the message she delivers. 
Thomas might be more important than he could ever guess. If only he could unlock the dark secrets buried within his mind. 

Min åsikt
Jag var totalt uppslukad av den här boken efter bara några sidor! Jag kunde inte släppa ifrån mig boken alls, och det sumerar väl i det stora hela min läsupplevelse.

Historien var väldigt annorlunda från något jag tidigare läst, och jag hade svårt för att förutse vad som skulle hända, något som jag verkligen gillar. Karaktärerna var intressanta och ingen kändes direkt platt, även om några var lite svåra att förstå sig på. Det var väldigt lite som jag ogillade, och i skrivande stund kan jag inte ens komma på något som jag inte gillade.

 Jag fick även uppdatera min 100-lista!

Betyg
 9/10 tassar!

8 kommentarer:

  1. Vad kul! Jag är också väldigt nyfiken på den här :)

    SvaraRadera
  2. Det verkar vara en spännande bok :)
    Kul att se dina svar i utmaningen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den var otroligt spännande tycker jag. Håller på att läsa The Scorch Triles nu,spännande efter bara någon sida! :D

      Radera
  3. Jag har läst en annan också väldigt positiv recension och boken verkar väldigt bra, så jag blir sugen på att läsa den här boken.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, jag upprepar mitt första svar.. läs läs läs!! :D

      Radera