torsdag 18 juli 2013

Läsa på platta och lite annat smått

För ett litet tag sedan köpte jag mig en Samsung Galaxy Note 10.1. Mycket för att den har funktioner som jag tror att jag kommer kunna få stor hjälp av i skolan till hösten. Men nu är det ju ändå en platta, och de går ju faktiskt att läsa på! Jag har läst De Andra Sagornas Bok på den och håller lite smått på att läsa Bländverk. Och jag tycker faktiskt att det går ganska bra. Det enda som kan vara lite jobbigt är den blanka skärmen, men det hade jag gissat mig till sedan innan. Det är ju lika dant när jag läst på min telefon tidigare.

På facebook har jag även börjat följa "Ebook Friendly", en sida som bombaderar mig med massa bokiga saker. Allt från citat, tips på förvaring av böcker, bilder och allmänna boktips. Men jag börjar bli lite tveksam.. i början så gillade jag att de skrev så mycket. Men de senaste dagarna har jag insett att jag bara blickar förbi deras saker. Kan man verkligen få för mycket av de goda? Tydligen.. men jag skulle rekomendera alla som har fb att kolla in på deras sida lite.

Och sedan har jag även börjat läsa en ny bok tillsammans med mitt värdbarn! The Candy Shop War av Brandon Mull. Den handlar om 4 barn som börjar hjälpa till i en ny godisaffär i byn och i utbyte får magiskt godis. Men är allt så bra som det verkar? Dom dom daaaah!! Spännande det här!


Måste bara säga också att jag verkligen gillar framsidan på den här boken! Den är så glad! Kanske mina dystopi böcker börjar bli lite för depprimerande för mig! Ska börja läsa barnböcker istället!


 Så ni ser mina kära bokbloggsläsare, även om jag inte skriver så mycket ibland, så händer det saker i mitt lilla liv. Dock så har jag bara 3v kvar i USA nu, så mycket av min tid går ut på att packa och planera för min resa hemåt. Och även en resa till LA innan jag åker hem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar