torsdag 27 mars 2014

Skrivuppdatering

Idag blir det en skrivuppdatering. Den skulle ju egentligen ha kommit i tisdags, men som de flesta redan vet, så är jag lite dålig på att hålla mig till ett schema här på bloggen. Vilket egentligen är lite ironiskt, då jag verkligen lever i min kalender i verkliga livet.

Men, för att faktiskt komma till mitt skrivande, så har jag sedan sist skrivit en sida. Det var väldigt roligt, men jag har upptäckt att jag har lite problem när det kommer till min värld. För jag skriver en fantasy-berättelse, och i min värld lever de lite som på medeltiden. MEN... när jag skrev sist, så insåg jag att jag verkligen inte gillar att min värld är i medeltiden. Och med det så menar jag ojämställdheten som jag har i min bok. Min huvudkaraktär är tjej och spöar skiten ur de flesta, men resten av alla kvinnor är typiskt underlägsna kvinnor hela högen. Det är jättestörande! För jag vill ju verkligen inte att det ska vara så!

Så just nu går jag i funderingen om jag helt enkelt ska skriva om min bok.. men jag är lite rädd för att om jag gör det så kommer den aldrig bli klar! Och jag är helt ärligt lie rädd för det! För jag vill ju verkligen att den ska bli klar någon dag!

Hmm, någon där ute som har några tips eller åsikter om hur jag kanske kan ta mig ur det här lilla problemet??


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar