tisdag 4 mars 2014

The Candy Shop War

Klicka på titeln för att komma till bokens Goodreads-sida.

Titel: The Candy Shop War av Brandon Mull
Språk: Engelska

Jag läste den här boken tillsammans med mitt värdbarn i USA. Den är verkligen perfekt för pojkar i 12-års åldern! Den är spännande, precis lagom läskig och det finns magiskt godis! Även jag som vuxen tyckte att den var spännande och jag läste ut den efter att pojken redan var klar för att jag själv ville veta vad som hände.

Det är fyra kompisar, alla med sina egna små egenskaper. Det är ett gäng kompisar som är olika varandra men ändå vänner och där en tjej faktiskt är en jämlik kompis som har en hjärna.

Tyvärr verkar det inte som att den här boken finns på svenska, MEN om det finns några där ute där barnen är bra på engelska så är det här den perfekta boken att läsa med dem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar