onsdag 15 oktober 2014

Drakjägarens Flicka

Ja, nu när jag hade min telefon igen så tog det inte så lång tid innan den här boken tog slut. Och ja, den var riktigt bra (även om jag var tvungen att lyssna på den). Jag är inte speciellt förtjust i ljudböcker då de inte läser i den takten som jag vill... MEN, nu till boken!

Boken handlar om Ann, som är 7år och dotter till Rickard. När hon träffar på en mystisk man uppe på taket till sitt hus, har hon ingen aning om att det skulle leda henne till sitt livs största äventyr. Hon får följa med sin pappa till Dagronien, där hennes pappa är en mycket känd drakjägare.

Jag känner att jag inte direkt kan skriva så mycket om handlingen utan att ge bort allt för mycket. Men det är en mycket bra bok, även om jag märker att den är skriven till en yngre publik. Jag själv hade älskar att läsa den när jag var yngre och jag ska helt klart köpa den så jag någon gång i framtiden kan läsa den med mina barn! Drakar, vänskap och mystiska varelser blir vardag och spänningen kryper på en då Ann och hennes kompisar ger sig ut på sitt äventyr!

En bok som utan tvekan rekommenderas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar