fredag 17 oktober 2014

Fantasy på biblan

För ett tag sedan när jag var på biblan inne i stan, så stötte jag på den här underbara..stapeln? Jag vet inte riktigt vad jag ska kalla det. Men mitt i den "stora gången" så stod den, bara fantasy böcker! Och jag som säger att jag gillar fantasy, måste ju då erkänna att jag hade läst ytterst få av de böckerna som fanns där! Det är så många böcker som jag vill läsa, men som bara inte blir av. Det är lite synd. Blir lite ledsen när jag tänker på att jag aldrig kommer att kunna läsa alla böcker som jag vill. 

Men om vi återgår till denna underbara fantasy hög, så måste jag säga att jag tycker att det var riktigt kul att de hade den framme! Jag tycker bara att svenskar brukar lyfta fram deckare (som jag inte är speciellt förtjust i).. mer fantasy åt folket! 

I helgen ska jag iväg med mitt jobb och träffa en massa bokförlag och ev. lite författare också. Enligt chefen så kommer man absolut inte där ifrån tomhänt iaf.. så på söndag kväll eller måndag ska jag försöka lägga upp ett inlägg om det också! Ha en trevlig helg alla!!

2 kommentarer:

  1. Hej det här är en kommentar från din hemlige bokvän.
    Lite frågor:
    1. Vilken författare är du mest nyfiken på just nu?
    2. Favoritdjur?
    3. Favorirfärg?
    4. Vad gillar du för godis?
    5. Kaffe eller te?
    6. Contemporary eller fantasy?
    7. Läsa på engelska eller svenska?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj Oj Oj vad spännande!! :D
      1. Ann Aguirre har jag varit nyfiken på länge nu faktiskt! :)
      2. Drakar!! (om det räknas...annars hund ^_^)
      3. lila, eller en kombination av svart och någon annan färg :)
      4. choklad är ju helt klart favoriten! (dock är jag allergisk mot nötter! inga problem med "spår av nötter" :) )
      5. hmmm.. te tror jag.
      6. Det är lite av en blandning.. men jag gillar ju helt klart övernaturliga saker.. :)
      7. Jag gillar att läsa på engelska faktiskt :) det sitter kvar sedan mitt år i USA :)

      Radera