lördag 22 november 2014

Sisterhood of the world blogger awards #2

Jag har blivit taggad igen för denna award, och självklart vill jag svara på frågorna! Så, denna gången tackar jag Eli läser och skriver för taggningen!

Instruktioner för taggningen:
1. Tacka bloggaren som nominerade dig, och länka till deras blogg
2. Ha med Sisterhood of the World Bloggers Award-loggan i ditt inlägg
3. Svara på de 10 frågorna som du fått
4. Nominera 10 andra bloggare och fråga dem 10 frågor

Mina frågor:
1. Vilken bok skulle du ta med till en öde ö?
Någon av Harry Potter-böckerna, men kan inte bestämma mig för vilken... kanske den sista.

2. Helt ärligt: hur många böcker köper du per vecka?
Helt ärligt, jag köper inte ens en bok i månaden! Men när jag handlar, brukar det bli ca 2-3 böcker. (och jag vet, jämfört med vissa där ute så är det ingenting)

3. Biblioteket eller boklådan?
hmm, det blir nog ungefär jämt här..

4. Hur sorterar du dina böcker?
Först efter genre, och sedan efter färg och pocket/inbundet. Jag tycker inte om när allt är blandat.

5. En bok med den här ingrediensen blir aldrig läst av mig:
Andra världskrigets koncentrationsläger. Jag blir alldeles för påverkad och mår för dåligt av det.

6. En bok med den här ingrediensen blir alltid läst av mig:
magi/fantasy/övernaturligt. Allt som inte är verkligt!

7. Läsa, lyssna, e-bok?
Läsa! Men lyssna funkar väldigt bra på bussen!

8. Finns det någon genre som är bannlyst från din bokhylla?
Deckare! Det är inte min grej... eller någon självbiografi.

9. Vilken är din favoritkaraktär i en bok?
hmm, det här var svårt. Jag tror det blir Elisa från The Girl of Fire and Thorns. Hon är stark och kämpar, utan att vara perfekt.

10. Bästa platsen att läsa en bok?
I hörnet i min soffa! (eller möjligtvis på typ Bahamas eller något...)

Då jag redan har gjort denna en gång, och nu befinner mig i Texas, så blir det inte några taggningar eller frågor denna gången. Men är det någon som vill göra den, kolla in här och svara på frågorna! Tack igen för taggningen, jag älskar att bli taggad på sådana här saker!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar