måndag 19 januari 2015

Skrivar-flow

Ikväll har jag, för första gången sedan NaNo i november, satt mig och fortsatt skriva på min bok! Det är så fantastiskt roligt när man kommer in i ett flow och allt bara flyter på. Det poppar upp en massa bra saker som jag inte har kunnat komma på när jag har tänkt tidigare. Men idag så bara kom allting utan att jag ens funderade, och jag tror att det faktiskt kan bli riktigt bra!

Det slutade iaf på 1702 ord idag, jag siktade på 1000 ord. Så jag är mer än nöjd! Jag tänkte att om jag skriver 1000 ord om dagen så borde jag komma framåt i en bra takt. Nu sitter jag bara och hoppas på att jag ska ha sådant här flow varje dag! TÄNK så snabbt jag skulle bli klar! Jag är nu 19 439 ord in i bok två av tre. Fantastiskt roligt!

Imorgon ska jag testa ett nytt program som jag fick tips om via NaNo-Sverige på fb. FORCEdraft heter det. Det ska helt enkelt vara så, att man öppnar programmet, skapar ett dokument och sätter upp ett mål för sittningen. Ex. 1000 ord, eller 60min. Sedan när man klickar på start, så går programmet upp i helskärm och helt enkelt blockar ALLT annat tills du uppnått ditt mål. Du kan inte ens stänga av programmet förrns du har lyckats. Ni kan kika in här om ni är nyfikna, annars hoppas jag att jag ska kunna skriva någon rad om det imorgon.

2 kommentarer:

  1. Det är verkligen härligt när man har ett skrivarflow! Det där FORCEdraft verkar intressant, det hade kanske varit bra så man uppnår sina skrivmål :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja absolut! Nu hamnade tyvärr livet emellan, men ska försöka testa imorgon! :)

      Radera