torsdag 6 augusti 2015

Paper Towns

Namn: Paper Towns av John Green
Språk: Engelska
Ålder: 13-16 (min bedömning)
Sidor: 304

Handling tagen från Goodreads:
Quentin has always loved Margo Roth Spiegelman, for Margo (and her adventures) are the stuff of legend at their high school. So when she one day climbs through his window and summons him on an all-night road trip of revenge he cannot help but follow.

But the next day Margo doesn’t come to school and a week later she is still missing. Q soon learns that there are clues in her disappearance . . . and they are for him. But as he gets deeper into the mystery – culminating in another awesome road trip across America – he becomes less sure of who and what he is looking for.

Omdöme:
Helt ärligt är jag lite besviken på den här boken. Jag har läst så mycket bra om den, och jag älskade "The Fault In Our Stars", men den här var inte alls som jag trodde. Jag tror det mest beror på mina förväntningar. Jag trodde att jag skulle läsa en bok om en resa genom USA och där ungdomarna skulle "lära sig om livet", eller något i den stilen. Det var det inte. Jag tror jag hade gillat den mer, om jag inte hade haft de förväntningarna som jag hade.

Jag kan även säga att det inte var någon dålig bok. Jag gillade huvudpersonen och hans kompisar, och det var spännande att följa deras tankar när de kämpade med att lösa Margos ledtrådar. Jag hade delar där jag kände att jag inte alls ville lägga ifrån mig boken och verkligen ville veta vad som hände sedan.

Så, jag är som ni märker lite delad över den här boken. Den var inte lika bra som jag hoppats. men ändå bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar