lördag 8 augusti 2015

Would You Rather Book Tag


Jag följer i Nilmas bokhyllas fotspår och helt enkelt gör en liten tag för att jag tycker att det är kul!

Would you rather only read triologies or only read stand-alones?
Hmm, jag tror jag väljer trilogier här. Jag gillar verkligen när jag får följa karaktärerna lite längre än under bara en bok.

Would you rather only read male or female authors?
Alltså, det spelar absolut ingen roll! Jag brukar inte ens tänka på om det är kvinnliga eller manliga författare.

Would you rather shop at Barnes and Noble (fysisk handel) or Amazon (nätbokhandel)?
Barnes and Noble, blir det utan tvekan. Affärerna är gigantiska och jag kan aldrig komma ut ur deras butiker utan minst 3 böcker! De brukar även ha Starbucks i anslutning till butikerna...

Would you rather books were made into TV-shows or movies?
Jag är lite tveksam här.. filmer brukar bli sådär, men jag har i princip bara sett Game of Thrones som serie (vad jag kan komma och tänka på nu iaf). Men jag får nog ändå välja film här, jag älskar verkligen filmer!

Would you rather be a professional author or reviewer?
Författare! Här har jag inte den minsta tvekan! Att kunna jobba på heltid med skrivandet hade varit fantastiskt! Jag har så många idéer som jag vill förverkliga!

Would you rather be a librarian or a bookseller?
Tja, jag jobbar ju i en bokhandel just nu.. och jag trivs ganska bra med det faktiskt. Det är kul när kunder blir nöjda med sina böcker och att prata med stammisarna som kommer in för tidningen på morgonen. Men jag tror inte att jag hade vantrivts på ett bibliotek direkt heller..

Would you rather only read ebooks or physical books?
Fysiska böcker, utan tvekan! Att ha böcker på plattan är praktiskt, men det finns inget som slår att kunna hålla boken fysiskt i handen!

Häng på om du också vill vara med, och skriv gärna en kommentar sedan så jag kan läsa dina svar!

2 kommentarer:

  1. Vad roligt att du gjorde den också. Jättekul att läsa din svar också!

    SvaraRadera