söndag 10 januari 2016

Skrivsöndag #2

Nu är det dags för en skrivuppdatering igen och jag har lyckats hålla att skriva varje dag! Det har bara blivit 20 min om dagen, men jag har hållt det och det är jag stolt över!

Något jag glömde skriva om förra veckan var antalet sidor som jag är uppe i. Ord är okej, men där jag märker mest att jag kommer framåt är att kolla på antalet sidor. Så, den 1 jan 2016 var jag på sid 72 och nu är jag på sid 83. Så visst kommer jag framåt alltid! (Jag skriver i Times New Roman, stl 12, 1,5 radavstånd.)


Nu ord: 44 950
Ord denna veckan: 3729
Start ord: 39 338
Ord totalt sedan start: 5612

Nu sidor: 83
Sidor denna veckan: 8
Start sidor: 72
Sidor totalt sedan start: 11

Jag har skrivit i snitt 532,7 ord om dagen de senaste 7 dagarna och straxt över 1 sida. Det är ganska bra tycker jag faktiskt! Det visar att jag kommer framåt, och det är precis det jag vill.

Hur går det med era mål? Har ni lyckats hålla dem än så länge? (Om ni nu har några mål som ska jobbas på varje dag eller varje vecka)


2 kommentarer:

  1. Starkt jobbat!! :D Heja heja!
    Jag satte inga sådana mål i år, men idag hittade jag en utmaning som går ut på att skriva varje dag i 100 dagar. Spelar ingen roll hur mycket eller vad utan bara att man ska sätta sig ner och skriva. Sen ska man rapportera in till de andra i gruppen varje dag hur det har gått. Tror det kan vara bra för mig. Vill ju ha ett första utkast på min romantiska kortroman redan sista februari, så då behöver jag ju skynda på lite ;) haha

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!! :D Man blir lite peppad när man ser att man kommer framåt, men det blir inte så mycket nu när det är tentaperiod. Två tentor på fredag, så det gäller att koncentrera sig!
      Hur får du tid till ditt skrivande? Hur mycket skriver du om dagen/ i veckan? Det känns som att du får massor gjort! :D

      Radera