fredag 1 januari 2016

Under the Never Sky

Namn: Under the Never Sky av Veronica Rossi
Serie: Under the Never Sky #1
Språk: Engelska
Sidor: 374

Handling från Goodreads:
In a world of danger
an unlikely alliance
breathtaking adventure
and unforgettable romance...


Aria has lived her whole life in the protected dome of Reverie. Her entire world confined to its spaces, she's never thought to dream of what lies beyond its doors. So when her mother goes missing, Aria knows her chances of surviving in the outer wasteland long enough to find her are slim.

Then Aria meets an outsider named Perry. He's searching for someone too. He's also wild - a savage - but might be her best hope at staying alive.

If they can survive, they are each other's best hope for finding answers.

Omdöme:
Ironiskt nog så glömde jag bort att skriva ett omdöme om den här boken efter att jag läste den, trots att jag igår utsåg den till den bästa boken jag läst förra året. Så nu får jag försöka komma ihåg så gott det går.

Jag gillar världen som de byggde upp i boken. Att människor lever i "domes" och spenderar större delen (om inte hela) av sina liv i låtsasuniversum som visas rakt in i hjärnan (typ). Som teknikfreak så finner jag det oerhört intressant. Aria är så naiv att jag ibland har lust att slå henne, men samtidigt så är hon inte van vid att vara den som faktiskt har information som kan skada någon annan. Vad som skulle hända med henne var tyvärr lite förutsägbart, liksom vissa andra delar i boken.

MEN, det betyder inte att det inte var en bra bok! Jag gillar hur Rossi har byggt upp världen utanför och Perry. Om krafterna vissa av dem har och hur de kan blanda sig. Perrys förhållande till sin bror och brorson tycker jag är väldigt bra beskrivet och man förstår varför han gör som han gör.

I det hela, en mycket bra bok och jag längtar tills jag kan få tag på #2! (inte direkt så att min lokala bokhandel har serien hemma..)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar