torsdag 4 februari 2016

Gamla lästa böcker

När jag satt nu och försökte läsa ikapp lite bloggar på Bloglovin' kom jag att tänka på en sak. Inte bara det att jag hade över 60 olästa inlägg och att jag får ta några om dagen för att komma ikapp, utan också det här med gamla lästa böcker.

Så här ser boken ut som jag läser just nu:


 



Den är använd, helt klart! Det är min farbrors bok som han tyckte att jag borde läsa. Jag vet inte hur han behandlar sina böcker, men det här är ändå en välläst bok. Och jag kunde inte låta bli att fundera lite. Jag är nästan pedantisk med mina böcker. Jag försöker att aldrig spräcka ryggen, skriver ALDRIG i dem och försöker ta bra hand om dem. Ändå är det något speciellt med att läsa i den här boken. Att den känns så gammal och använd gör det mest bara mysigt.

Jag kanske borde vara lite brutalare mot mina böcker, eller vad tycker ni? Hur tar ni hand om dem?

2 kommentarer:

  1. Man måste läsa och uppleva boken fullt ut, därför är den lite kantstött. / Farbror Stegan

    SvaraRadera
    Svar
    1. hehe japp :) Jag har iaf kommit ungefär halvvägs nu och det är ganska spännande! :)

      Radera