onsdag 1 juni 2016

En sådan där vanlig, äckligt varm, dag

Termometern utanför fönstret står på 27 grader och jag har INGA planer på att lämna min trevliga lilla lägenhet. Allt över 24 grader är för varmt för mig, jag är mer en vintermänniska. 

Tangents går långsamt framåt och jag är väl ungefär en tredjedel in. Jag känner att jag har svårt att fastna i den. Men kan man verkligen ge upp en bok som har ett så bra betyg på Goodreads?! Jag menar, 4.84 av 5! Ja, vi får se. Jag funderar på det just nu iaf. 

Något roligare är att jag i min bok just nu håller på att skriva lite om drakar. Det har fått mig att fundera en massa! Exakt hur är en flock drakar uppbyggd? Heter det flock? Hur länge är ett drakägg ett ägg? Hur ofta får de ägg? Hur gammal är en drake när den är fullvuxen? Hur gammal är den när den anses vara vuxen? Så mycket frågor!

Så, just nu blir det nästa logiska att helt enkelt gå till biblan och se om de kan hjälpa mig! Ska även se om jag kan hitta någon bra bok om medeltida städer. 

Ta hand om er där ute i värmen så får vi helt enkelt se när jag orkar trotsa värmen, det är ju faktiskt hela 200m till biblan från min lägenhet! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar