fredag 29 juli 2016

Omgång 1 redigering klar!

I den första omgången redigering har jag "bara" läst igenom mitt manus och kollat på tempus. Det var dock omöjligt att inte markera på saker jag redan tänkt att jag skulle ta bort och skriva funderingar i marginalen på saker jag funderade över, men i det stora hela så var det mest en genomläsning. Det var gaska länge sedan nu som jag skrev början på den och det var många småsaker som jag inte kom ihåg.

Jag satt även och antecknade, i ett litet block, viktiga saker som var bra att komma ihåg så att det inte blir en massa logiska hål i historien.

Steg två blir att sätta mig vid datorn och 1. föra över alla små saker som jag ändrat och 2. börja lägga till lite större saker/scener som jag tänkte på när jag läste. Många scener måste förlängas eller ändras för att det ska bli logiskt. Men nu känns det som att jag ändå har börjat på slutklämmen och jag känner mig peppad!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar