lördag 27 augusti 2016

Lördagshistorien #3

Här kommer dagens lördagshistoria! Hitta gärna på en egen och lägg in i kommentaren eller länka!
Jag har använt 3st vanliga och 2st från enchanted den här veckan. Såg nu att ena tärningen hamnade uppochner, det ska vara en eld...tror jag.



Rödluvan skulle på ett hemligt möte i fyren vid havet. I skogen hade hon för länge sedan slutat vara rädd, men på vägen till havet fanns det ett mörken som hon inte stött på tidigare. Hon packade sitt äpple och glödlampan som hon visste att de ville ha. När hon gått så länge att fötterna hade börjat göra ont, stannade hon och såg upp mot himlen. Det var ännu några timmar kvar innan det blev mörkt, hon borde hinna fram till viloplatsen i tid.

Fötterna värkte av att ha hållit ett så högt tempo hela dagen, men solen hade gått ner snabbare än hon hade räknat med och hon fick springa den sista biten. Hon slängde hela tiden nervösa blickar över axeln. Mörkret närmade sig och hon prang snabbare. Skenet från elden framme vid lägerplatsen började synas genom träden och hon sträckte ytterligare på benen och sprang med manteln fladdrandes bakom sig.

Mörkret kom närmare och hon slängde sig ut i ljuset vid elden. Hon andades häftigt och låg på rygg i gruset. När hon öppnade ögonen igen såg hon 10 ögon som såg ner på henne. "Det var minsann på håret" sa en äldre man med gråa fluffiga öron. En yngre kille satt och rengjorde pälsen på sin blå svans och en kvinna satt och gjorde rent mellan sina sylvassa tänder. Rödluvan bara nickade. "Längre att gå än vad jag tänkte" sa hon mellan andetagen. Den äldre mannen bara skrockade.

När gryningen kom var hon iväg igen och kom fram till fyren innan mörkret han falla igen. Hon lämnade lampan och fick i gengäld ett litet bylte med frön. Väldigt speciella frön.
-----------------------------

Det blev en liten kortis idag då jag är barnvakt åt min brorson och inte direkt kunde koncentrera mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar