söndag 30 oktober 2016

Book haul

Idag har jag tänkt dela med mig av vilka nya böcker som jag har fått hem! Jag har ju den enorma turen att jobba extra i en bokaffär och därtill ha världens bästa chef som låter mig följa med på Förläggardagar! Det är superroligt! Första kvällen äter man en trerätters middag tillsammans med andra bokhandlare, förläggare och författare. Det är alltid en fantastisk stämning! Dag 2 så är det en heldag då man lyssnar på när förlag och författare berättar om sina nya böcker. Dagen avslutas med att man helt enkelt får med sig en hel hög med böcker hem som läsex! Så, det är dem jag ska skriva om lite idag! Längst ner i inlägget hittar ni en lista om det är något som är svårt att läsa. 


Men här har vi då första högen! Vi fick båda LEONA böckerna vilket jag tycker är superintressant. Slutet på sommaren är inte riktigt min vanliga stil, men när Motte berättade om den så kunde jag inte inte bli intresserad! Samma sak gäller egentligen de andra böckerna också. Jag läser mest Unga Vuxna och/eller fantasy på någon nivå, men det är inte så mycket inom den genren på de här träffarna. Men ändå så blir man så sjukt taggad på att läsa dem när man hör författarna prata om dem själva!

Här är då den andra högen.

Det är några intressanta böcker här också, men här är det även några som kommer att bli presentböcker. Boken om Trump exempelvis, jag vet inte om jag är supersugen på att läsa den eller om jag ska bränna den på bål.. men troligtvis alternativ 1. Sedan var det en bok som jag missade på bilderna, Tio tankar om arbete av Bodil Jönsson.

Så, det var böckerna som jag fått den här månaden! Det kommer att räcka en väldigt lång tid framöver och jag önskar verkligen att jag har mer tid att läsa. Men tids nog så kommer det nog att gå. Den som jag är mest sugen på att läsa nu är Kvinnor i strid

Bild 1:
Björnstad av Fredrik Backman
Kvinnor i strid av Anna Larsdotter
Mamma är bara lite trött av Sara Beischer
Leona - Tärningen är kastad &
Leona - Alla medel tillåtna av Jenny Rogneby
Bländad av Petra Holst
Slutet på somaren av Anders de la Motte
Du är min bästa vän och jag tycker så mycket om att komma på middag hos dig av Martina Haag och Clara Block Hane

Bild 2:
Gud är större av Antje Jackelén
Kvinnor i strid av Anna Larsdotter (exemplar nr 2)
Trump och vredens amerika av Laura och Saska Saarikoski
Några rader till svartåns finaste krokodil av PeKå Englund
Falkens döttrar av Elvira Birgitta Holm
Florence Stephens förlorade värld av Lena Ebervall och Per E Samuelson
Forever Young av Johan Ripås



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar