söndag 6 november 2016

DIY Bokhyllor

Idag tänkte jag ha ett litet Do It Yourself (DIY) inlägg här, med fyra stycken bokhyllor som jag skulle vilja ha (eller kan tänka mig att ha) någon gång i framtiden. För det är ganska allmänt känt att man ALDRIG har tillräckligt med plats i bokhyllan! Under varje bild finns en länk till deras sida på Pinterest, där jag hittat dem.

Först ut är den här härliga "skogshörnhyllan". Jag älskar verkligen den här idén och den här är en av dem som jag verkligen SKA ha någon gång i min framtida läshörna!

Pinterest
Den andra är en gammal trästege som någon har satt upp på väggen. Superhäftigt tycker jag. Dock så är jag inte så förtjust i "den gamla färgen" på den här, så i mitt fall hade jag nog målat den vit eller mörkbrun tror jag. Men idén är väldigt rolig!

Pinterest
Den här hyllan skulle nog mest vara för praktiska skäl. Jag gillar att man verkligen försöker använda alla "dödytor" till något man faktiskt kan använda istället för att bara ha en trävägg där.

Pinterest
Den sista hyllan är också en som är gjord dels för att vara snygg, men även för att använda plats som man kanske inte använder så mycket annars.

Pinterest

Så det här är fyra bokhyllor som jag gärna skulle vilja ha i mitt framtida hus/lägenhet. Hur ser det ut för er? Hur skulle er drömbokhylla se ut?

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Eller hur!! :D Så otroligt fina! De är ju mer för att vara snygga, och de andra två är mer praktiska :)

      Radera