tisdag 6 december 2016

Sjukpaus över!

Hej på er igen! Idag bestämde jag mig för att min sjukpaus är över och att jag ska ta upp bloggandet igen, även om jag tyvärr fortfarande inte är helt frisk. Men så är det ibland.

Idag är det tisdag och då är det tänkt att mitt inlägg ska handla om läsande. Så, vad läser jag just nu?
Det är tre böcker som jag håller på med lite samtidigt här.


13 Svarta Sagor om Superhjältar är det som syns på framsidan på bloggen, helt enkelt för att det var den jag började med först. Jag har läst ytterligare några noveller i den och ska försöka lägga upp lite tankar om dem snart.



Svenska spöken pratade jag om att jag fick på Kronobergs Bokmässa. Det är även det noveller och jag har under tiden jag varit sjuk läst även några där.


Den tunna hinnan av Astrid Ahlberg har jag påbörjat lite smått nu. Det är ett recensionsex som jag fick för ett tag sedan och som jag kände att jag måste ta tag i nu. Första kapitlet är helt klart intressant och väcker en del tankar.

Sedan har jag faktiskt läst ut en liten bok under tiden jag varit sjuk. Curly Bracket - Den gömda koden av Johan Wendt, Tor Moström och Peter Bengting. Det är "en serieroman som introducerar läsaren till datalogiskt tänkande". Helt enkelt lite om hur man ska tänka när man ska lära sig att programmera. Jag gillar verkligen idén, men utförandet var jag tyvärr inte lika imponerad av. Recension kommer.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar