fredag 13 januari 2017

#litevarjekväll

Under #litevarjekväll lägger jag ibland upp bilder på Instagram från när jag sitter och skriver. Jag försöker skriva lite varje dag på min bok, vissa dagar går bättre än andra. Men det är svårt det där med rutinerna. Helt ärligt så drömmer jag VARJE DAG om att få min bok släppt, att få hålla den absolut första i handen och signera den. Men samtidigt så känner jag inte samma driv för att sätta mig ner och faktiskt skriva den. Allt är ju redan klart i mitt huvud! Jag vet hur resan går och hur allt slutar. Jag har en hel film i huvudet. Så, är det någon som har några bra tips för hur man ska få motivationen till att verkligen sätta sig den där timmen på kvällen och skriva?

Fram tills nu, och troligtvis i fortsättningen, så blir det helt enkelt bara att ta sig i kragen och gå och sätta sig. Att tvinga sig själv att komma igång, för det brukar gå bra när jag väl sitter här framför datorn och skriver.

En liten uppdatering nu då. Jag har kommit till kapitel 20, har skrivit 94 932 ord och ska precis börja på sida 184. Det går sakta framåt och när det här manuset är klart så är planen att jag ska lägga ut handling för manus 3 och sedan sätta mig och redigera manus 1 så det kan skickas ut till förlag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar